Algemene informatie en voorwaarden
Op deze pagina vindt u algemene informatie en de toepasselijke voorwaarden van:

The TravelLab
Scheepmakershaven 2
3261 KN Oud-Beijerland
Nederland
Telefoon +31 (85) 0210319
E-mail info@thetravellab.nl
Website www.thetravellab.nl
The TravelLab is een handelsnaam van e-Business Group Travel BV en ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel onder Nr. 92440290
BTW-nummer NL866045508B01
ANVR
TheTravelLab is aangesloten bij de ANVR. De ANVR hanteert strenge normen voor het lidmaatschap en bevordert de kwaliteit van de reizen en van de informatie daarover. Op onze diensten, naast de Algemene Reizigersvoorwaarden van de ANVR, de Algemene Voorwaarden van The TravelLab van toepassing. Hiervoor gelden 2 uitzonderingen. Als wij in het aanbod of de boekingsbevestiging uitdrukkelijk hebben aangegeven dat andere voorwaarden gelden, dan gelden die voorwaarden. Als er tussen uw bedrijf en de e-Business Travel Group (incl. The TravelLab) sprake is van een Algemene Overeenkomsten Travel Management Diensten of een Raamovereenkomst, dan gelden de algemene voorwaarden van die betreffende overeenkomst.
Een volledige set van de algemene voorwaarden van The TravelLab kunt u via onderstaande knop downloaden.
De e-Business Travel Group is door IATA geaccrediteerd als Passenger Sales Agent. Dit houdt in dat wij van vrijwel alle luchtvaartmaatschappijen en alle vliegroutes vluchten kunnen reserveren en elektronische tickets aan uw organisatie kunnen verstrekken. Als u vaak gebruik maakt van een bepaalde (groep) luchtvaartmaatschappij(en) of de door hen aangeboden routes, dan kunnen wij op uw verzoek altijd onderzoeken of u bij deze luchtvaartmaatschappij(en) in aanmerking komt voor speciale tarieven, kortingen of andere corporate loyaliteitsvoordelen.
Algemene Voorwaarden (reis)dienstverleners
Als in uw reis georganiseerd vervoer is inbegrepen, dan maken de algemene (vervoers-)voorwaarden van de vervoerders (zoals luchtvaartmaatschappijen), naast de Algemene Voorwaarden van The TravelLab, uitdrukkelijk deel uit van het aanbod en/of de overeenkomst.
De algemene (vervoers-)voorwaarden van reisdienstverleners kunt u vinden op de website van de betreffende reisdienstverlener. De vindplaats van de meeste algemene vervoers- en bagagevoorwaarden van reisdienstverleners kunt u ook raadplegen via de website van de ANVR.
Verzekeringen
Wij adviseren onze opdrachtgever voor iedere reiziger uitdrukkelijk om een reisverzekering en/of annuleringskostenverzekering af te sluiten.
Prijzen
Tenzij anders vermeld, zijn al onze prijsopgaven per persoon, gebaseerd op het door u vermelde aantal personen dat deelneemt aan de reis en onder voorbehoud van beschikbaarheid, aanvullende (brandstof)toeslagen, tarief en/of koerswijzigingen tot aan ticketafgifte. Als tussen The TravelLab en uw organisatie sprake is van een Algemene Overeenkomst Travel Management Diensten, dan zijn onze prijsopgaven exclusief de met uw bedrijf overeengekomen transactie/handling fees.
Bijkomende kosten (niet inbegrepen)
Tenzij expliciet anders vermeld in het aanbod of in de overeenkomst, zijn onderstaande kosten niet inbegrepen en komen voor rekening van de opdrachtgever/reiziger:
- Eventuele bagagekosten in geval van vervoer per vliegtuig, tenzij in de ticketprijs een bagagevrijdom is inbegrepen en dit expliciet door ons is vermeld. Een overzicht van vrijwel alle bagagevoorwaarden per luchtvaartmaatschappij kunt u vinden op de overzichtspagina van de ANVR.
 - Eventuele vertreks- of aankomstbelasting die door de passagier zelf op de luchthaven moet worden betaald. Dit kunt u hier
 - Eventuele kosten voor (priority) check-in of andere diensten op de luchthaven.
 - Eventuele kosten voor stoelreserveringen.
 - Eventuele kosten voor extra of afwijkende voorzieningen tijdens uw reis.
 - De kosten van visa, vaccinaties en andere grensformaliteiten.
 - Alle kosten van niet vermelde maaltijden en dranken.
 - De kosten van een reis- of annuleringsverzekering.
 - Andere uitgaven van persoonlijke aard.
 
Grensdocumenten, visa en vaccinaties
U dient voor uw reis in het bezit te zijn van geldige grensdocumenten zoals een geldig paspoort en eventueel visa, en te beschikken over de vereiste en aanbevolen vaccinaties. U bent hiervoor zelf verantwoordelijk. U kunt een eventueel benodigd visum hier controleren en eventueel direct aanvragen. Wij adviseren u in het bijzonder te controleren dat uw reisdocument voldoet aan de minimale geldigheid die daaraan door de te bezoeken landen worden gesteld, inclusief afwijkende of aanvullende administratieve formaliteiten.
U kunt informatie over de benodigde visa voor de landen die u bezoekt (inclusief de aanvraagtermijn) eveneens verkrijgen bij o.a. het consulaat of de ambassade van dat land. Een volledig overzicht van ambassades en consulaten kunt u vinden op de website van de rijksoverheid.
Voor de landen die u tijdens uw reis aandoet kunnen adviezen of verplichtingen gelden voor reizigersvaccinaties. Voor meer informatie verwijzen wij iedere reiziger graag naar zijn of haar huisarts, de GGD of KLM Health Services.
Via de website van IATA Travel Centre kunt u eenvoudig controleren welke formaliteiten en eisen gelden voor de grensdocumenten en vaccinaties voor de door u geboekte (overstap) bestemming(en).
De juiste voor- en achternaam
In alle reserveringen, met name voor vluchten, moeten de volledige voor- en achternaam worden vermeld. Gebruik altijd uw achternaam bij geboorte (voor zover van toepassing, nooit die van uw partner) en de volledige eerste voornaam overeenkomstig uw paspoort of ID-kaart. De kosten die luchtvaartmaatschappijen in rekening brengen voor het wijzigen van een naam (zelfs al in geval van één of enkele letters) kunnen zeer hoog zijn, en zelfs tot gevolg hebben dat u geen gebruik meer kunt maken van een bestaande reservering.
Wijzigen, annuleren en restituties
Als u een boeking wilt wijzigen of annuleren, dan dient u dit zo snel mogelijk en op de vertrekdag in ieder geval ruim voordat de reis plaatsvindt aan ons te melden. Alleen de aanmelder en de reiziger kan de boeking wijzigen of annuleren.
Sommige luchtvaartmaatschappijen vereisen dat een restitutie van een vliegticket plaatsvindt voor de oorspronkelijke vertrekdatum van de reis, zelfs als de reservering is geannuleerd. Daarop hebben wij geen invloed. Het te laat indienen van een restitutie kan tot gevolg hebben dat geen restitutie meer mogelijk is, zo nodig in afwijking van de annuleringsvoorwaarden.
No-show
Als u zich niet tijdig meldt voor de vlucht (een zogenaamde “no-show”), dan hanteren luchtvaartmaatschappijen vaak hogere annuleringskosten die kunnen oplopen tot 100% van het tarief, zo nodig in afwijking van andere eerder aan u gemelde (lagere) annuleringskosten. Sommige luchtvaartmaatschappijen hanteren een ruimer begrip van no-show, zelfs in geval van annulering enkele dagen voor de vertrekdatum. In geval van no-show voor andere diensten (bijvoorbeeld hotelreserveringen of huurauto’s) gelden specifieke meldingstijden van de betreffende aanbieder. Als u zich na de voorgeschreven tijden meldt bij de betreffende aanbieder, dan kan dit betekenen dat u de eerste nacht resp. huurdag moet betalen, geheel geen restitutie krijgt dan wel dat de gereserveerde hotelkamer of huurauto niet meer beschikbaar is.
Reisbeperkingen
Voor reizen naar sommige bestemming(en) en de af te leggen reisroute (incl. stops en overstap locaties) kunnen speciale omstandigheden gelden, zoals administratieve voorschriften, gezondheidsvoorschriften, klimaatomstandigheden en/of andere (reis)beperkingen. Belangrijke informatie hierover is onder andere beschikbaar op de website van de Rijksoverheid (www.nederlandwereldwijd.nl) en de Reisapps van met Ministerie van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse douane. U bent er zelf voor verantwoordelijk dat u en de reizigers zich zowel voor het boeken als voor en tijdens de reis volledig zal (laten) informeren over alle geldende voorschriften voor de reis, inclusief eventuele wijzigingen daarop.
Klachten
Als u een vraag of klacht heeft, neem dan altijd eerst contact op met onze afdeling klantenservice. Zorg dat u alle benodigde gegevens bij de hand hebt (zoals de boekingsreferentie en de naam van de reiziger) zodat wij u snel kunnen helpen. In het kader van de beveiliging van persoonsgegevens kunnen wij u om aanvullende gegevens vragen om vast te stellen dat u de opdrachtgever en/of (één van) de reiziger(s) bent.